Sfeerbeeld
HomeHulpRuilen & Retourneren

Ruilen en retourneren

De mogelijkheid tot retourneren bij Vego.

U kunt de meeste artikelen die u bij ons gekocht heeft, tegen bepaalde voorwaarden voor eigen kosten retourneren binnen 14 kalenderdagen na de dag van ontvangst. Indien u ons tijdens deze zichttermijn vooraf op de hoogte brengt van de retour, heeft u vanaf het moment van melding nog 14 dagen om de artikelen daadwerkelijk te retourneren.

Artikelen die niet retour kunnen zijn naar instructies van u als klant op maat gemaakte artikelen.
Voor artikelen die dusdanig beschadigd zijn dat deze niet meer bruikbaar/verkoopbaar zijn geldt dat wij de waardevermindering (die derhalve kan oplopen tot 100%), bij u in rekening brengen.

Het retouradres is:
Vego Papendrecht
Ketelweg 10
3356 LE, Papendrecht

(hierop worden redelijke schadevergoedingen ingehouden of in rekening gebracht)
Ook is het mogelijk om artikelen te retourneren bij ons in de winkel.

Als u artikelen retour wil laten halen dient u een email te sturen naar webshop@vegopapendrecht.nl, het bestelnummer te vermelden en eventueel uw adresgegevens en datum waarop het retour gehaald zou kunnen worden. De kosten hiervan zullen gelijk liggen met de transportkosten voor uw postcode.
Wilt u producten zelf retour brengen bij ons, dan vragen wij u om de bestel-bevestiging mee te nemen naar onze winkel. U kunt uiteraard ook de producten retoursturen.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Vego niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een 3S-nummer en bewaar deze goed.
Indien u een gegrond beroep doet op garantie, worden alle kosten (ook de verzendkosten) vergoed.

Herroepingsrecht
Het herroepingsrecht gaat in op de dag NA levering.

Voor artikelen die op de juiste wijze geretourneerd zijn komt de betalingsverplichting te vervallen of wordt het door u betaalde bedrag teruggestort op uw rekening.
Wilt u de order annuleren? Dan kunt u een email sturen naar webshop@vegopapendrecht.nl of bellen naar 078-6151236. Dit kan tot ongeveer 3 dagen voor levering.
Na melding heeft u 14 dagen de tijd om het product retour te sturen.

U ontvangt het Europese modelformulier in de doos bij levering en hier kan u gebruik van maken indien gewenst. Of kan u hier vinden.

De wijze van verzending van een retour
Wanneer u de retour vanuit Nederland verstuurt dan kunt u het pakket afgeven op een agentschap van bijvoorbeeld PostNL of DPD. Pakketten voorziet PostNL van een 3S code. Met deze code is het voor u mogelijk om het verzendtraject van pakket te volgen via de site van PostNL www.tracktrace.nl

Zodra wij uw retourzending verwerkt hebben sturen wij u een e-mail ter bevestiging. U ontvangt geen vervangend exemplaar voor het door u geretourneerde artikel. Wij betalen het door u betaalde bedrag terug of uw betalingverplichting komt te vervallen als u nog niet heeft betaald.

Terugstorttermijnen van het aankoopbedrag
Zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, wordt het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, teruggestort. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Als u de bestelling heeft betaald met iDEAL, dan kunt u het betaalde bedrag binnen vijf werkdagen na de verwerkingsdatum van uw retour of annulering op uw rekening verwachten. Als u heeft betaald met creditcard of Maestro, houdt u dan rekening met een verwerkingstijd van 14 dagen. Cadeaubonnen worden binnen 24 uur na de verwerking van uw retourzending automatisch opgewaardeerd. U kunt de waarde dan weer voor een volgende bestelling gebruiken. Wanneer u een artikel zonder factuur of pakbon terugstuurt, dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen. Neem in geval van twijfel contact met ons op.

Garantie
Op alle artikelen die u bij ons koopt heeft u een fabrieksgarantie.
De fabieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie die voor consumenten geldt.
In het geval u een artikel ontvangt dat niet in perfecte staat verkeert, voorzien wij u graag zo snel mogelijk van een passende oplossing. Dit doen wij, afhankelijk van uw artikel, door vervanging, reparatie of terugbetaling.

De fabrieksgarantie op verlichting bedraagd 3 jaar na aankoop.
Het product wordt door de producent nagekeken en indien mogelijk gerepareerd, indien niet mogelijk wordt het kostenloos vervangen.

Het defecte product dient bij VEGO afgegeven te worden of toegestuurd te worden (kosten voor verzenden zijn voor klant). Hier vandaan wordt het dan direct door gestuurd naar de fabrikant.

Schadedekking
Uitgevallen LEDS vallen altijd onder garantie (in de garantieperiode)
Kapotte of doorgebrande connectors vallen onder de dekking van garantie.
Andere betreffende schades aan verlichting moeten door de fabrikant worden beoordeeld.

Hieronder leest u wat u kunt doen als een artikel, dat u bij Vego gekocht heeft, defect of kapot is.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Vego niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een 3S-nummer of traceercode en bewaar deze goed.

Artikel bij ontvangst niet in perfecte staat
Wanneer een artikel defect is bij ontvangst, dan verzoeken wij u vriendelijk om direct na constatering, maar uiterlijk binnen 2 maanden, een retour te starten. Stuur bij een retour wel altijd de bon/factuur of kopie hiervan mee!

Artikel na enige tijd defect
Wanneer een artikel buiten uw schuld om kapot gaat of kapot blijkt te zijn terwijl u dit al langer dan 14 kalenderdagen in uw bezit heeft dan helpen wij u graag zo snel mogelijk. Afhankelijk van wat u gekocht heeft kunt u het artikel naar ons opsturen of afleveren bij onze winkel.

Neem bij twijfel contact met ons op zodat wij met u kunnen overleggen over wat er gaat gebeuren.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).
Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)